BUS

BUS

söndag 8 april 2012

Har i dagarna med måttlig rohet hängett mig åt vad som kan beskrivas som påskmodernism. Men påskmodernism låter sig i motsats till andra ismer inte att beskrivas. Det har med själva utgångssprunget utifrån den specifika helgen att göra. Man vet inte om det har hänt men man agerar som om. I alla fall för att kunna ta sig ledigt, bästa fall begrunda sig själv, krypa till korset sas. I ett annat perspektiv kan det ses som man gör det bästa av situationen, för att göra det näst bästa av situationen finns ännu icke etablerat som ordspråk. Vårt behov av riter är outsinligt. Se där konstnärens, skådespeleskaparens, vandringsdramats skomakares roll.
Nu tillbaks till morgondagen. Raka väggar, skapa korridor tycker jag vi skall bygga. Ta en tid i morgon måndag att dra upp en plan för korridoren. Jag förslår även ett styrelsemöte i veckan, förslagsvis ons kl 13.Jag kommer inte ihåg vilken månatlig veckodag vi hade vigt för det, om det var tis eller ons.Aug är i alla fall på plats båd dag. Nu blir ljusriggen lite annorlunda med den nya positioneringen, och hoppas det nya ljusbordet kommer snart. LEDlampor som vi prövar med tycker jag inte var någon hit som teaterljus, men det kan vara bra som installations-, miljö- och allmänljus. Skissat på olika sätt att förverkliga idéen med pianot. Vad som skall göras är också att sätta upp nya affishväggar till till teateringången. Här skall affisheras. Nån som sett den gröna sänkhåven? Trodde den var på vidden.
Aug

1 kommentar:

  1. Angående Ljusbordet så pratade jag precis med Thomann, han jag pratade vidare skulle kolla med lagerpersonalen angående exakt tid för leverans alteranativt en säljare för att ge oss ett bra alternativ.
    Själva ljusriggen skulle väl inte bli så avancerad som jag förstod då vi backade till öppna rep utan krav... eller? /A

    SvaraRadera