BUS

BUS

måndag 12 juli 2010

inspiration. rädda världen.

hej döttrar och söner.
försöker hitta lite mening i mitt LJUD ( GUDA- ) arbete. viss smärta av varat. morfar håller på att dö. kärleken infann sig inte som den skulle. och trots fint väder, god glass och bra vänner , kan den riktiga lyckan över att bara få finnas till ÄNDÅ kännas avlägsen . VARFÖR? Varför kan vi inte bara vara glada - fria - njutare? Varför köper jag fem klänningar på rean och tror att DETska få mig att känna mig lycklig? En liten flicka sitter i en fabrik i Kina och syr på min nya sommarklänning för att jag ska få känna mig lite snygg en eftermiddag på min Fiiina båttur. Och så sitter jag inombords att det var väl bra - men inte SÅ bra - som jag hade tänkt mig. flygplanen bajsar ut gifter för att jag ska få känna mig snygg i en liten blå klänning.
Först när jag sitter på min morfars dödsbädd, kommer jag ju ihåg. igen . tack och lov. - vad det handlar om. Att finnas till. Att få finnas .
se Klippet från erik gandhinis film - kvällens ljudinspiratör till soundtracket. Kram. Ses snart.

http://www.youtube.com/watch?v=cHdMtjWkiZU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar